Thursday, September 16, 2010

Tolerantie

Ik ben inmiddels door een of meerdere anonieme lezers van dit blog beschuldigd van intolerantie. Een typisch geval van "de pot verwijt de ketel", natuurlijk.

Ik neem inderdaad geen blad voor de mond waar het de kleine blonde leider betreft. Die vraagt erom en verdient niet beter. Al met al gaat het hierbij echter om een politiek verschil van mening. Ik ben de mening toegedaan dat fascistische opvattingen in de 21ste eeuw niet thuishoren, het Venlose orakel vindt van wel.
Met intolerantie mijnerzijds heeft dat niets te maken.

Intolerantie is het verketteren van een hele bevolkingsgroep op grond van de verkeerde opvattingen van een kleine, radicale minderheid. De discriminerende aanvallen van het pseudoführertje op de Islam en al haar volgelingen zijn daar een toonbeeld van. Mensen die wijzen op de inherente intolerantie in de uitspraken van de grote volksverlakker zelf van intolerantie beschuldigen, zet de wereld op zijn kop.

Ik zou intolerant zijn als ik alle Limburgers op grond van het radicale gebral van Wilders over één kam zou scheren en als fascisten zou afschilderen. Of als ik alle volgelingen van het blonde leidertje als baarlijke duivels zou beschouwen. Dat doe ik echter niet. Ik vind PVV-stemmers weliswaar niet al te snugger, maar ik besef dat dat vooral komt doordat ze tragisch genoeg nooit echt hebben geleerd voor zichzelf na te denken. Als ik al iets hoop te bereiken met dit blog dan is dat het wakkerschudden van deze misleide landgenoten.

Erg groot is die hoop echter niet, want het is helaas voor de gemiddelde PVV'er veel eenvoudiger   klakkeloos te geloven in de lariekoek die een volksmenner als Wilders verkondigt dan zich daadwerkelijk zelf te verdiepen in het feitelijke waarheidsgehalte van zijn beweringen.

1 comment:

  1. Men heeft ter rechterzijde een kort lontje en beschikt over weinig incasseringsvermogen. Hoeveel wanstaltige rotzooi ik afgelopen maanden heb gelezen op de fora van Elsevier en Telegraaf. Om met Bruine Geurt te spreken: Het moet niet gakker weurden!. Inderdaad 'pot verwijt ketel' gedrag, zoals de Papa schrijft. Hoe vaak heb ik, zelf papa, opgeroepen om zelf na te denken en niet achter Die Man aan te hobbelen en zeker niet achter elkaar. Ik weet wel dat er een kleine groep werklozen(?) is die er lol in hebben de diverse vuurtjes flink op te stoken. Uit verveling, uit effectbejag of andere lage motieven. Zoals een groepje hooligans die ergens een ontmoeting arrangeren op een plek waar ze niets te zoeken hebben. Vastzetten dat tuig dat op kosten van MIJN BELASTINGCENTEN (laat ik ook es kinderachtig doen, maar het zijn er nogal wat) rotzooi schopt, het openbaar meubilair vernielt. Deze lijn kan ik doortrekken naar het stupefait die op bovengenoemde fora wordt geventileerd. We kunnen er dus een cursusje van maken. Les 1: Ik denk zelf na, denk GOED na. Les 2: Ik zal niet klakkeloos nabauwen wat iemand anders zegt Les 3: Ik zal voortaan eerst natrekken wat er door Mijn Leider wordt gezegd. Les 4: Ik zal niet achter een Limburgse narcist en egotripper aanlopen eer ik weet wat precies zijn bedoelingen zijn.

    ReplyDelete