Tuesday, October 5, 2010

"Kafir"

Er zijn nogal wat websites die het opnemen voor het blonde leidertje. Er bestaat zelfs een internationaal netwerk van paranoïde, van idioterieën en onwetendheid aan elkaar hangende anti-islamsites die niets anders doen dan elkaar napraten als een stel kwetterende papegaaien.


Een zo'n site, die ik ontdekte via een reactie op dit blog, wordt gerund door een figuur die zich "Kafir Harby" noemt. Voor zover ik heb kunnen nagaan (ik heb niet elk epistel gelezen), behoort deze Kafir tot de grote schare van halfgeschoolden die de islam veroordelen op grond van het misdadige gedrag van een klein groepje extremisten en daaraan het recht ontlenen elke moslim verketteren. Als we allemaal consequent zijn zielige voorbeeld zouden volgen, zou ik mijn eigen katholieke moeder aan de schandpaal moet nagelen omdat katholieke priesters het niet kunnen laten hun leuter in koorknaapjes te steken.  Intussen gaat K. Harby zelf prat op zijn "judeo-christelijke" achtergrond.


Wat hij op zijn site echter vooral etaleert is zijn eigen domheid. Zo betekent de geuzennaam die hij zich heeft aangemeten, "Kafir", in zijn ogen vermoedelijk "ongelovige". Letterlijk bedoelt een moslim met de benaming "kafir" echter "iemand die niet in God gelooft". Christenen en joden vallen daar expliciet niet onder, want zij zijn in de ogen van moslims "mensen van het boek" (het Oude en Nieuwe Testament), die volgens moslimtheologen deel uitmaken van dezelfde traditie als hun eigen Koran. K. Harby mag zich dus geen "kafir" noemen, tenzij hij een wetenschappelijk gemotiveerd atheïst is (wat ik me met het oog op wat nog volgt niet kan voorstellen), en dan dient hij zijn zo driftig beleden judeo-christelijke waarden af te zweren.


Als K. Harby meent de vaderlandse culturele waarden te verdedigen, is het merkwaardig dat we zoveel Engels op zijn webpagina aantreffen. Is de Nederlandse beschaving niet goed genoeg? Het is in elk geval geen goed idee geweest, want hij geeft daarmee eens te meer blijk van zijn gebrekkige scholing. Zo staat er op zijn site een plaatje van wat eruit ziet als een bende kruisridders onder het kopje "Thou Shall Not Pass" (een parafrase van een citaat uit de film "Lord of the Rings" - vermoedelijk is onze vriend een van die mensen die hun opvoeding vooral aan Hollywoodproducties te danken hebben). Dat is grammaticaal incorrect. Het dient te zijn: "Thou Shalt Not Pass".


Even verderop staat te lezen: «I don't know What or Who God is, but I know for sure that it's not Allah!» (KH) Ik neem aan dat "KH" staat voor "Kafir Harby". Andermaal bezorgt onze blogger zich hiermee een brevet van intellectueel onvermogen. "God" is uiteindelijk maar een woord en het woord "Allah" betekent niet meer of minder dan "God" in het Arabisch. Als we alle woorden in deze zin, ongeacht uit welke taal ze afkomstig zijn, in het Nederlands vertalen, staat er dus: "Ik weet niet Wat of Wie God is, maar ik ben er zeker van dat het niet God is!" Het uitroepteken is zeker bedoeld om de absurditeit van zijn bewering te onderstrepen. 


En dan een van de intellectueel meest schrijnende citaten die ik op de site heb gevonden: 

"Some people say that the Arabs have contributed in some way to civilization, but their only contribution was the invention of the zero. Unfortunately, they remain at the zero phase and have not moved on. In fact, they remain below zero, and have not made any significant contribution to human civilization (Nidhal Naisa, liberaal auteur)"


Zelfs als hij iets positiefs over moslims wil zeggen, gaat hij de mist in. Het wiskundige begrip "nul" is niet door moslims uitgevonden, maar door hindoes. Wel is het waar dat deze belangrijke mathematische truc het westen via de islamitische wereld heeft bereikt. Zoals het westen een groot deel van de wiskundige en sterrenkundige kennis waarop onze wetenschappelijke revolutie gebaseerd was, aan de islam heeft ontleend. Zonder islam geen renaissance, geen verlichting, geen industriële revolutie, geen internet, kortom geen K. Harby. Maar daar zul je onze rabiate blogger niet over horen.


Ik zou zo nog een tijdje kunnen doorgaan, bijvoorbeeld over het ridicule, aan Amerikaanse neoconservatieven - zelf notoire nitwits - ontleende gerucht dat Obama moslim zou zijn. Ik denk echter dat ik de intrinsieke intellectuele gebreken van het gejammer van K. Harby hiermee wel heb aangetoond. De wijze waarop hij en zijn mede-samenzweerders de waarheid verkrachten om hun zielige politieke veronderstellingen te onderbouwen, doet een beschaafd mens pijn aan de ogen.

No comments:

Post a Comment